خورش اسفناج با لپه
نوشته شده توسط : رويا

خورش اسفناج با مرغ

Image result for ‫خورش اسفناج‬‎

خورش اسفناج با لوبیا

خورش اسفناج یکی از خورش های سنتی ایرانی است. خورش اسفناج یکی از خورش های مفید و خوشمزه ایرانی است که شاید کمتر در بین عموم شناخته شده باشد. مواد اصلی این خورش ، اسفناج ، گوشت خورشتی ، شیر و ادویه های مخصوص هستند. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش اسفناج تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش اسفناج در ادامه با ما همراه باشید. یا نان سرو می کنیم.

مواد لازم خورش اسفناج
گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
اسفناج ۴۰۰ گرم
شیر ½ فنجان
تخم گشنیز ۲ قاشق سوپخوری
شکر ۱ قاشق چایخوری
ادویه گرم ماسالا ۲ قاشق چایخوری
زعفران ۱ قاشق غذاخوری
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم
روغن به میزان لازم

خورش اسفناج با گوشت

ابتدا پس از شستشوی اسفناج آنرا خرد می کنیم و در یک تابه بدون آب یا روغن روی حرارت قرار می دهیم و درب تابه را می بندیم تا اسفناج ها آب بیندازند و کمی نرم شوند. در همین حین یک قابلمه روی حرارت قرار می دهیم.مقداری روغن در قابلمه می ریزیم و شکر را به آن اضافه می کنیم. پس از اینکه شکر را به خوبی تفت دادیم گوشت خورشتی را به اندازه گوشت خورش قیمه خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. تفت دادن را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

در مرحله بعد تخم گشنیز را پودر می کنیم و به همراه شیر ، نمک و فلفل به قابلمه اضافه می کنیم. وقتی گوشت تقریبا پخت اسفناج را به همراه زعفران دم کرده به خورش اضافه می کنیم. سپس ۱ تا ۲ لیوان آب به خورش اضافه می کنیم.و اجازه می دهیم خورش با حرارت ملایم بجوشد و جا بیفتد. پس از اینکه آب خورش تبخیر شد و خورش به روغن انداختن افتاد گرم ماسالا را به خورش اضافه می کنیم. پس از کشیدن خورش آن را به همراه برنج





:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: